Aangekomen op magnatic island - Reisverslag uit Townsville, Australië van jennieengertjan - WaarBenJij.nu Aangekomen op magnatic island - Reisverslag uit Townsville, Australië van jennieengertjan - WaarBenJij.nu

Aangekomen op magnatic island

Door: Jennie

09 Oktober 2013 | Australië, Townsville

Hallo allemaal,
Eindelijk weer verbinding. Wat een toestanden hier zeg.
Ik heb nu maar voor deze verbinding extra betaald, dan kan ik tenminste voor 1 uur internetten en jullie op de hoogte brengen.
In eugenella NPS de zondag doorgebracht. Bij aankomst was de cabin open dus we konden zo naar binnen. 'S avonds de was gedaan en toen naar bed. We zaten daar hoog, en het was daar erg koud. De volgende dag weer prachtig weer en lekker gerealext. Later met Gerdien naar een look out geweest, waar we prachtig uitzicht hadden op de valley onder ons. Daarna naar de plaats waar bij het vallen van de avond het vogelbekdier in het wild te zien was. En ja hoor, wat een bijzonder dier is dat.
Daarna weer naar bed en de volgende dag vroeg op weg km onderweg nog even naar een " must see " te gaan. We hebben het geprobeerd, maar Gerdien moest hier lopen en dat ging dus echt niet. Nou, dan maar niet en weer verder op weg naar arlie beach, de with Sunday eilanden. Daar kwamen we op de middag aan, en zijn toen nog petten gaan kopen omdat de voor de volgende dag een boottrein geboekt hadden. Zonder pet is 30 à 32 graden op zee wel een beetje te warm zonder pet.
De volgende dag opgehaald door een bus en op weg naar de catamaran die ons naar de eilanden heeft gebracht. Eerst aan land en een Bush walk gemaakt naar de top van het eiland wat prachtig was. Gerdien is op het strand gebleven. Het zand op dit strand leek wel stof en was spierwit. Het wonderlijke was dat het niet warm werd door de zon. Je kon er zo op blote voeten overheen lopen. Dit kwam omdat er geen mineralen in het zand zaten. Daarna weer verder en toen gaan snorkelen. Wat een leuke ervaring. Gerdien heeft veel koraal en vissen gezien GJ en ik niet zoveel. Maar het was Erg leuk om te doen. Daarna weer verder en genoten van de omgeving. Nog een keer aangelegd op een ander eiland, bij een resort, en hier maar een ijsje gegeten. We konden de rolstoel van Gerdien niet meenemen aan boord, dus we konden ook daar niet gaan lopen naar de winkeltjes. Toch weer genoten, er kan een variant langs. Toen weer op weg naar het appartement en wat bleek, we wilden even kijken hoe ver we de volgende dag moesten rijden en toen was de TomTom zoek.
Alles afgezocht, niet te vinden. Toen naar de receptie en wat bleek er was die nacht gestolen op het resort. Dus ook de TomTom van leen was verdwenen. Eerstbdachten we dat dit alles was, maar toen bleek dat ook de blauwe koffer met de warmere kleding voor nieuw zeeland kompleet was meegenomen. Die lieten we meestal in de auto, want de spullen heb je bij deze temperaturen niet nodig. Dat was even schrikken, maar ja je hebt geen keus, je moet de volgende dag weer verder. Alles opgeschreven wat ik dacht dat in die koffer heeft bezetene, dat viel niet mee. De volgende dag moesten we weer verder, zo'n 300 km naar magnatic island. Maar eerst nog aangifte doen bij de politie. Dat viel wel mee, jammer dat ook mijn oude Nokia, dat museum stuk in de koffer zat, snik..... Ook nog langs europacar omdat we in het begin van de vakantie bij leen een deuk in een andere auto hadden gemaakt ivm het uit de hand waaien van het portier bij Gerdien. Dit moesten we in cairns regelen. Toen nog een nieuwe koffer gekocht, want anders was de koffer weer te zwaar die was nog hadden. Sjonge jonge wat een toestanden.
Echter weer vol goede moed op weg, en nu zijn wat via een ontstuimige oceaan aangekomen op magnatic island, en verblijven we in een prachtig appartement. Nu heb ik jullie weer bijgepraat en stop ik er mee. Ik ga dit eerst verzenden, daarna zal ik nog proberen of ik er nog een paar foto's op krijg.
Groet van ons allemaal, Jennie

• 09 Oktober 2013 - 20:25

Joke:

Ziet er mooi uit hoor. Hier alles kids. Jolien telt de nachtjes af voor haar verjaardag. Ze heeft van de week haar beloofde paardrijlesje gehad en was erg teleurgesteld dat ze niet op paardrijden mocht.
    Op school gaat het ook goed de week nadat jullie terug gekomen zijn moet ik mijn eerste proefkonijn mee nemen, dus die dinsdagmorgen is ma al gereserveerd en de week erna pa en de week daarna Gerdien haha!! Op mijn voeten is geen eelt meer te ontdekken. Ik loop op wolken.
    Verder gaat alles hier zijn gangetje. Rakker zit nog steeds aan een kuur. De zelfde diaree die hij in het begin had denk ik. Maar met de kuur is het goed te doen.
    Groetjes Joke

• 09 Oktober 2013 - 23:50

Angela :

Haa vakantiegangers,

Wat een toestanden zeg.. Is dat even vervelend dat ze nu net die winterkleding hebben meegenomen. Hopen dat ze daar ergens tussen de zwembroeken en bikini's nog een lekkere fleecetrui hebben hangen en natuurlijk de lange broek ;P

Goed om te horen dat jullie genieten van de mooie plekjes. Het is echt leuk om te lezen en weer even terug te denken aan de tijd dat wij daar zaten. Ook erg grappig om wat bekende foto's te zien. Zou graag een kijkje willen nemen met mooi weer;)

Verder zou ik zeggen, geniet er nog lekker van daar.. Want volgens mij wordt het hier morgen herfst. Regen, wind en 12 graden...

Groetjes aan iedereen..

Liefs, Angela (ansje)

• 11 Oktober 2013 - 15:25

Leen Van Wijngaarden:

Wil even bedanken voor de volgende zin op de mail: "jullie volgen ons toch wel op internet, etc....".
    Nee dus, ik had het wel even heel vluchtig gezien maar was het weer vergeten.
    Nu heb ik dus alles achter elkaar kunnen lezen en alle foto's kunnen bekijken.
    Ziet er allemaal wel goed uit zeg, jammer voor de diefstal. Voordeel hiervan is dat je weer heerlijk kan winkelen voor nieuwe warme kleren en nu misschien wel skikleding kan aanschaffen.
    Maak je ook nog onderwater foto's? Of ben je bang dat je filmpje nat wordt.
    Elke dag vis eten zeker? Je ben tenslotte in een zeer culinair land, wij zien hier alleen maar kook programma's uit Australie.

Goede reis verder en groeten van ons

• 12 Oktober 2013 - 22:42

Betty:

Dag vakantiegangers,

Wel een beetje jaloers hoor op jullie bijzondere doorreis.
    Wat een heerlijk weer, maar...........ook wij hebben vandaag nog heerlijk buiten gezeten.
    Bij jullie is het nu vroeg in de morgen waarschijnlijk liggen jullie nog heerlijk te slapen.
    Wij zitten heerlijk met het haardje aan. Gaan straks lekker slapen.
    Goede reis.

Gerard&Betty