Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van jennieengertjan - WaarBenJij.nu Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van jennieengertjan - WaarBenJij.nu

Wanaka

Door: Jennie

31 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hallo allemaal,
Dat is al even geleden sinds ik mijn boek bijgewerkt heb.
Ik dacht dat ik het in wellington nog had gedaan, maar dat lijkt verdwenen te zijn. Dus dan maar even terugspoelen.
Na rotorua zin we verder gegaan via Taupo naar ohakune waar we van plan waren 2 nachten te blijven, maar waar we maar 1 nacht zijn gebleven, omdat de lucht helemaal dichttrok.
Wel een erg mooie route. In Taupo de Huka falls bekeken en daarna via een toeristische route naar Ohakune. Stomende vulkanen met besneeuwde toppen. Prachtig. De volgende dag verder naar whanganui omdat het best nog ver was naar wellington. Ook dit was een prachtige route. Daarna weer verder naar Wellington waar we het weekend zijn blijven staan, omdat we maandagmorgen vroeg met de Ferry over moesten steken naar het zuidereiland. Op zondag een wandeling gemaakt langs het strand en mooie foto's gemaakt. Verder even lekker niets, want ook hier maak je best veel kilometers.
Na een paar dagen harde wind, was het tijdens de overtocht naar het Zuidereiland gelukkig erg rustig. Een prachtige tocht langs heel veel eilandjes om daarna in Picton aan te komen om half twaalf in de morgen. Daarna direct op weg naar de volgende camping in murchison. De toeristische route van Picton naar Nelson was prachtig maar wel ergggggg smal voor een camper zoals wij hebben. Maar ja, wat laat aangekomen in murchison dus maar fish en chips gegeten. De volgende dag weer verder via reefton, een erg leuk stadje in oude stijl. Wat een leuke huizen staan hier overal. Toen weer op zoek naar een volgend onderkomen. Een beetje doorgereden, omdat we de dag daarop in haast wilden aankomen en ook de Franz' Joseph en de fox glaskeramiek wilden bezoeken. We hoopten in Ross' een camping te vinden, dat stond op de kaart, echter helaas, camping gesloten. Dus weer verder, het werd al later en later. Ineens een bord langs de wens, cabins en campers. Gestopt bij een nederzetting uit een sprookje. Wie had dit kunnen bedenken. Kan het niet uitleggen, ik doe er een paar foto's bij. Heerlijk geslapen en de volgende dag op weg naar Haast. Ja we hadden haast, nou ja, langs de Franz' Joseph en de fox, was wel leuk, maar we konden er met Gerdien niet bijkomen, en moesten een eind lopen om bij de vet van de gletsjer te komen. Dus dan maar niet. Was toch wel leuk hoor. Heerlijke pumkinsoep gegeten.
In haast onderdak gevonden en toen verder naar de plaats waar we nu zijn aangekomen in Wanaka. Hier blijven we 2 nachten staan, we hopen morgen naar queenstown te gaan. De weg hiernaartoe over de haastpass was in een woord geweldig!!!!!!
Wat een vergezichten. Blauw lucht, regenwoud, besneeuwde toppen en weer een prachtige camping. Zo dat was een heel verhaal, maar je bent nu weer bijgepraat.
We hadden een poosje geen internet en waren niet te bereiken.
Maar ja, nu weer wel. Ik hoop over 2 dagen je weer bij te praten.
Dan hopen we in Twizel aan te komen waar we blijven tot en met dinsdag om woensdag naar christchurch te vertrekken om een nachtje in een hotel te slapen.
Tot dan,

Groetjes van ons allen. Jennie

• 31 Oktober 2013 - 07:15

Heleen Van Wijngaarden:

Leuk om weer wat van jullie te horen!
    Volgens mij is het niet echt uitrusten.
    Dit worden wel veel kilometers met de camper.
    Maar wel prachtige plaatjes, geniet er nog van!
    Liefs Leo en Heleen.

• 31 Oktober 2013 - 09:51

Teus Overgaauw:

Hoi,

Jullie reisverslagen heb ik net gelezen. Volgens mij zijn jullie ontzettend aan het genieten! Wat hebben jullie al veel moois gezien zeg. Mooie foto's ook. Het is wel kilometres maken daar he! Maar ja, als je wat wilt zien dan is dat de enige manier. Geniet ervan!
    Gr. Teus Overgaauw

• 31 Oktober 2013 - 15:41

Joke:

Geniet er maar van. Ziet er erg mooi uit! Het weer is daar volgens mij ook niet slecht. Hier wordt het winsterser, guurder en kouder. BRRRR!!! Zal wel even wennen zijn als jullie weer op Nederlandse bodem staan. Ik kijk er wel naar uit dat jullie weer terug komen hoor!
    Liefs van Johan en Joke, een dikke knuf van Jolien en een lik van Rakker