Van Australië naar Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van jennieengertjan - WaarBenJij.nu Van Australië naar Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van jennieengertjan - WaarBenJij.nu

Van Australië naar Nieuw-Zeeland

04 December 2016 | Australië, Port Douglas

Maandag in de loop van de morgen opgehaald bij ons appartement Villa San Michele te Port Douglas voor de transfert naar de luchthaven van Cairns. Via een tussenstop in Brisbane doorgevlogen naar Christchurch in Nieuw-Zeeland. Na een voorspoedige vlucht rond middernacht geland. De supershuttle van het vliegveld naar de B&B in Christchurch liet (erg) lang op zich wachten, waardoor we pas om half twee 's nachts op de kamers waren. De andere morgen weer vroeg op, want de huurauto moest worden opgehaald. Dat was dus een korte nacht......
's-Middags naar de botanische tuin gewandeld en van de mooie rozen genoten. In Christchurch zijn nog veel gebouwen niet volledig hersteld van de (vorige) aardbeving(en). Ook heel veel straten zijn nog opgebroken.
Woensdag de gehele dag met de TranzAlpine dagexcursie van Christchurch naar Greymouth (vv). Het was een fantastisch mooie route/treinreis.
De andere morgen vertrokken naar Mount Cook, waar we hebben gelogeerd in het Hermitage hotel. Vanaf de balkons hadden we een prachtig uitzicht op de Mt. Cook. We troffen het dat het helder weer was en de berg goed zichtbaar was.
Vrijdag een fantastisch mooie wandeling gemaakt van ongeveer drie en een half uur naar de Mt. Cook.
Zaterdagochtend op weg gegaan naar het volgende adres, namelijk de Capel Apartments in Dunedin. Onderweg genoten van de mooie omgeving.
Vandaag heerlijk van de rust genoten in ons mooie appartement en een paar prachtige kerken bezocht. Morgen vertrekken we hier weer en gaan dan richting Te Anau. Meer hierover in ons volgende verslag.
Groetjes van ons vieren.

• 06 December 2016 - 10:49

Janny Konijnenburg:

Hallo wereldreizigers,

Ik geniet van jullie belevenissen daar aan de andere kant van de aardbol.
    Hoop dat je geen last hebt van de aardbeving. Goeie reis verder!
    Groetjes, Janny

• 06 December 2016 - 19:36

Cor En Annet:

Hallo vakantiegangers.

Kunnen jullie alle indrukken verwerken? Wat krijgen jullie veel te zien. Prachtig. Ook wel indrukwekkend denken wij, waar de aarbeving is geweest. Hier een paar dagen vrij koud geweest, maar wel heerlijk het zonnetje. Zijn de boel in kerstsfeer aan het brengen. Boven in de hal lampjes. Cor gaat zaterdag voor een weekje naar Cor jr. om nog te helpen. Genieten jullie nog van een paar mooie weken.
    Lieve groet van ons.