Aangekomen in Taupo, bijna de laatste week - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van jennieengertjan - WaarBenJij.nu Aangekomen in Taupo, bijna de laatste week - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van jennieengertjan - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Taupo, bijna de laatste week

18 December 2016 | Nieuw Zeeland, Taupo

Het is weer tijd voor een reisverslag van de afgelopen week.
Op maandagmorgen vertrokken bij franz Josef gletsjer.
Geen lange rit deze dag, in de middag aangekomen een stukje voorbij greymouth.
Wat een mooie b@b aan de zee... Geweldig.
Diezelfde middag op advies van de eigenaresse nog een bezoek gebracht aan de pancake rotsen....ook geweldig.
Ook langs de route weer geweldige vergezichten.
En dan de rotsen... Het leken net echt opgestapelde pannenkoeken.
'S avonds vanuit onze kamer de ondergaande zon bekeken.
Jammer genoeg moesten we na 1 nacht alweer vertrekken van deze prachtige locatie. We hadden een lange trip voor de boeg richten Abel tasman nat. Park. Toch bij westport even een uitstapje gemaakt en daar een zeehonden colonie bezocht.
Er waren veel jonge zeehonden... Het was een prachtig gezicht.
Daarna onze weg vervolgd richten Abel tasman Np.
Een prachtige route... Wel erg lang.... Maar ook hier weer aangekomen op een prachtige locatie.
Vanuit onze kamer zagen we de vloed opkomen en ons hele uitzicht veranderde.... Bij eb drooggevallen zandbanken...bij vloed een en al water voor en achter de weg.... Prachtig.
Schitterd weer... Lekker gewoon even genieten.....
Na 2 nachten weer op weg naar Picton waar we 1 nacht geslepen hebben omdat we de volgende dag de oversteek moesten maken naar het noorden eiland.
Ook tijdens de overtocht prachtig weer gehad. Gelukkig geen zeeziekte...
Aangekomen in Wellingtong daar onze huurauto afgehaald...
De vorige moesten we achterlaten in Picton op het zuider eiland.
Wat een drukke stad is Wellington. Wel mooi.
In de middag nog even de stad bekeken... De volgende dag weer op weg naar onze volgende stek.
Onderweg kwamen we langs 2 vulkanen.
Vanwege het prachtige weer waren ze goed te zien.
Hun witte toppen staken zo mooi af tegen die strak blauwe lucht.
In Taupo werden we erg hartelijk ontvangen in onze b&b
Ook nu weer prachtige kamers.
Hier een glasblazerij en winkel bezocht die van lava glas blaasden en hiervan ook een tuin hadden ingericht.merg mooi.
Daarna de Huka watervallen bezocht. Wat een natuurgeweld.
Nu dus het verslag geschreven terwijl we ondertussen naar de preek luisteren. Dat kan allemaal tegenwoordig. Direct meeluisteren.... Alsof je er zelf bij bent.
Morgen weer verder... Naar Rotorua.. Waar we de zwavelbronnen hopen te gaan bezoeken en de geisers....
Het wordt aftellen.
Als we gelegenheid hebben hopen we vrijdag voordat we vertrekken uit Auckland nog een verslaggever schrijven.
Lukt het niet... Dan doen we dat als we zaterdag weer thuis hopen te zijn... Want ook van de laatste week willen we jullie een verslag doen toekomen.
Allemaal tot ziens....van ons vieren.