verslag 1e week rondreis scandinavie - Reisverslag uit Skarsvåg, Noorwegen van jennieengertjan - WaarBenJij.nu verslag 1e week rondreis scandinavie - Reisverslag uit Skarsvåg, Noorwegen van jennieengertjan - WaarBenJij.nu

verslag 1e week rondreis scandinavie

Door: jennie

19 Juni 2022 | Noorwegen, Skarsvåg

hallo,

het heeft even geduurd, maar hierbij dan onze verslag over afgelopen week.

het was lastig om tijd en wifi verbinding te vinden om een verslag te maken.

op 10 juni jl zijn we vertrokken naar Kiel en hebben de overtocht gemaakt naar Gothenburg met de Stenaline. na een rustige vaart met de auto richting Stockholm gereden, waar we 2 nachten hebben geslapen. op zondag een wandeling door de stad gemaakt. was leuk, maar wel erg druk.

in Stockholm kwamen we erachter dat we de vouchers voor de overtocht met de tallink silja line misten in onze vouchermap van het reisbureau. telefonisch kontakt opgenomen daarna de vouchers ontvangen en in het hotel uit laten printen. Gelukkig net op tijd en konden we de volgende dag zonder problemen de overtocht maken naar Helsinki.

Ook dit verliep heel voorspoedig. in Helsinki 1 nacht geslapen, maar vanwege de vroege aankomst met de boot, voldoende tijd gehad om Helsinki te bekijken.

was ook erg leuk. Hadden prachtig weer. De Lutherse kerk bekeken en de grootste Orthodoxe kerk van West Europa. Ook de dagelijkse markt en de Markthal waren erg leuk.

Ook vast naar het station geweest om te vragen hoe het zat met de autotreinreis die vertrok vanuit Helsinki. Kregen info en de instapkaarten voor de slaap coupee en de auto.... toen nog heel erg zoeken .... waar moeten we zijn om de auto te laten laden.....Vreselijk... de omschrijving klopte niet.... alles was daar opgebroken.... zeker 45 minuten rondgedwaald... toen gestopt bij een van de heren die aan de weg bezig waren.... die hielp ons uit de droom en scheef op welke borden we moesten volgen. Gelukkig... anders waren we nu nog aan het zoeken denk ik.

de slaap coupee was erg klein, het schudde en hotste, Tini zat helemaal aan de andere kant van de trein, maar we kwamen in Rovaniemi aan de volgende dag, wat toch een afstand overbrugde van ca 850 km.

in Rovaniemi regende het, maar een bezoek aan Santa Claus Village was erg leuk en daar konden we binnen rondlopen. 's Middags zalmsoep met Fins brood gegeten als presentje van het hotel... daar zaten we zo vol van dat we 's avonds maar een boterham hebben gegeten. de soep was overigens heerlijk.

De volgende dag was het droog en zijn we vertrokken naar Inari. de weg was erg rustig.

In Inari geslapen in een mini hut.... hier werd het niet echt donker... Jennie geslapen met een handdoek over haar ogen.... zelf gekookt. Hollands prakje rodekool , aardappel en gehalt. Jammie

heerlijk na al dat restaurant eten, wat overigens erg goed was.

De volgende dag op weg naar Skarsvag op de Noordkaap. Gisteren hier aangekomen, weer erg rustig op de weg. We reden door een prachtige omgeving. Kwamen aan in onze vakantiewoning.

Heel ruim en comfortabel. mooi weer bij aankomst, dus 's avonds direct naar de Noordkaap gereden, omdat de weersverwachting voor vandaag niet zo positief was.

Inderdaad scheen heel de avond de zon, echter was het bitterkoud vanwege de harde wind.

Wel een belevenis om mee te maken. Honderden campers op een terrein... wist niet wat we zagen.

Vandaag naar de Noordkaaphallen geweest, weer viel nog mee, maar geen zon, wel minder wind.

Ook dit was de moeite waard.

Zo, nu heb ik jullie weer helemaal bijgepraat, morgen hopen we te vertrekken naar Alta.

ik weet niet of ik dan ook weer de mogelijkheid heb om je bij te praten, dat zal wel weer even duren.

groet van ons allen

GJ, Jennie en Tini

• 19 Juni 2022 - 18:26

Threa En Natalie:

Wauw wat een belevenissen weer, gaaf om te lezen en leuk dat we een beetje met jullie mee mogen :-D geniet ervan en veilige reis!! Gr. Threa en Natalie

• 19 Juni 2022 - 18:31

Teus & Ria:

Wat een mooi verslag van de eerste week!! Jullie hebben al veel meegemaakt en gezien!! Dat belooft wat voor de rest van de reis!! Gr. Teus & Ria