Van Alice Springs naar Darwin - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van jennieengertjan - WaarBenJij.nu Van Alice Springs naar Darwin - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van jennieengertjan - WaarBenJij.nu

Van Alice Springs naar Darwin

Door: Jennie en Tini

20 November 2016 | Australië, Alice Springs

Zondagmiddag de Royal Flying Docters bezocht. Daarna een bezoek gebracht naar de School of the Air, het Telegraph Station en het Reptile Centre.
Maandag om 7 uur opgehaald voor een vier daagse trip naar Ayers Rock en Kings Canyon. Gestart met een bezoek aan een camel farm. Na een prachtige rit aangekomen bij Kata Tjuta (the Olgas). 's Avonds de zonsondergang bekeken met een glaasje wijn en een versnapering. Tevens deze avond een prachtige grote maan (Big Moon) op zien komen.
Dinsdagochtend al om kwart voor 5 opgehaald voor de zonsopgang bij Ayers Rock. Doorgereden naar de Valley of de Winds waar we van prachtige uitzichten hebben genomen vanuit de Canyon. Toen weer terug naar Ayers Rock. Een wandeling gemaakt naar de Waterholes en de muurbeschilderingen van de Aboriginals. Hier hebben we nog een hele bijzondere vogel (een soort uil) gespot. 's Avonds weer van een prachtige zonsondergang genoten met aansluitend een heerlijke barbecue.
De volgende dag om kwart voor 1 opgehaald voor een toer naar Kings Canyon waar we 1 nacht hebben geslapen in hele leuke kamers met een bad voor het raam.
Daags daarna opgehaald voor de 'gemakkelijke' wandeling door de gebieden daar. Daarna een helikopter vlucht gemaakt boven Kings Canyon. Het was in 1 woord: FANTASTISCH. Daarna weer teruggereden naad Alice Springs, waar we nog 1 nacht hebben geslapen en toen zijn doorgevlogen naar Darwin. Even 2 dagen relaxen in een prachtig appartement.
Morgen (maandag) vertrekken we voor een tweedaagse toer naar Kakadu National Park & East Alligator .
Volgende week meer nieuws als we hopelijk niet zijn opgegeten door de krokodillen.....
Verder alles oké. Wel erg warm en een hoge luchtvochtigheid.
Groetjes van ons vieren.

• 20 November 2016 - 22:43

Daan En Teunie:

Wat een mooi reisverslag, je zou er jalours op worden. Prachtig weer daar, beter dan bij ons. Wij hadden vandaag de eerste najaarsstorm, weer eens iets anders. Tini willen we nog laten weten dat schoonzus Gonnie toch nog vrij plotseling is overleden. Met ons gaat het verder goed en we kijken uit naar jullie reisverslag, dat blijft mooi om te lezen. We wensen jullie nog een heel mooie tijd, geniet van de welverdiende vakantie. Hartelijke groeten van Daan en Teunie.

• 22 November 2016 - 21:25

Leo En Heleen:

Hallo daar aan de andere kant van de aarde! Wat leuk om weer te lezen wat jullie allemaal voor moois zien. Ruim 2 weken alweer voorbij. Ik hoop dat het voor jullie minder snel gaat als voor ons. Hier lijkt het of jullie gister vertrokken. Lekker warm daar, hopen dat het zo zonnig blijft, ziet alles er toch mooier uit alsdat het bewolkt en somber is. Geniet van alles wat jullie nog te zien krijgen, veel gezelligheid en plezier met elkaar! Heel veel liefs Leo en Heleen