Darwin, - Reisverslag uit Darwin, Australië van jennieengertjan - WaarBenJij.nu Darwin, - Reisverslag uit Darwin, Australië van jennieengertjan - WaarBenJij.nu

Darwin,

Door: Jennie, Tini, Gerdien en gj

23 November 2016 | Australië, Darwin

Zoals je ziet zijn we niet opgegeten door de krokodillen, want hier is alweer een bericht van ons.
We zitten bij de receptie te wachten tot we opgehaald worden voor onze vlucht naar cairns.
Dus even een verslag van de afgelopen dagen.
Maandag al vroeg opgestaan om voor 2 dagen naar kakadu nat.park. te gaan.
We zouden daar een nacht overnachten en weer terug komen in Darwin in hetzelfde appartement.
We moesten wel uitchecken. En onze koffers konden we achterlaten. Bij de receptie aangekomen stonden we daar. Waar lieten we onze koffers. Terug naar de kamer om de receptie te bellen en na heel lang wachten.... We zijn er pas om 7 uur....
Dat hadden ze ons niet vertelt dus de koffers op hun advies weer 4 hoog teruggesleept naar het appartement en ze daar achtergelaten.
Toen op weg...... Een prachtige Tour door een totaalverschilllend landschap als wat we in Alice springs hadden gezien.
Wel is het hier erg vochtig warm. We hebben de laatste dagen temperaturen van tegen de 40 graden meegemaakt met een bijzonder hoge luchtvochtigheid. Pffffff
Koffiegedronken in een soort country achtige hut.
Daarna een wandeling langs rotsschilderingen van de aboriginals.
Daarna een bezoek gebracht in een cultureelcentrum van de aboriginals... Waarna we een lunch hebben genoten en daarna een boottocht hebben gemaakt op de yellow wather billabong.
Dit was een prachtige tocht waarbij we een enkele krokodil hebben gespot en heel veel prachtige vogels...
Het was in een woord geweldig.
Daarna afgezet in het mercure kakadu crocodile hotel, waar we een prachtige kamer hadden aan het zwembad, waar Gerdien en GJ gebruikt van hebben gemaakt.
Na een heerlijk diner heeeerlijk geslapen.
De volgende morgen weer bijtijds opgehaald voor onze tweede dag in kakadu Np.
Omdat het in de vroege morgen nog niet zo erg warm was hebben we eerst een wandeling/beklimming gemaakt naar het uitzichtpunt over de omgeving.
Er was geen draad meer droog aan ons lijf, maaaar het was fantastisch om te zien.
Wat een prachtige omgeving.
Ook weer onderweg rotstekeningen gezien en uitleg hierover gekregen.
Daarna weer een boottocht gemaakt over een andere rivier: THE east alligator river. Hierbij hadden we een gids van de aboriginals.
Heet interessant om te horen hoe deze mensen leven in deze omgeving. Nu en al vele jaren.
Voet aan wal gezet in arnhemland,wat heel bijzonder is omdat dit een eigen stuk land is van de aboriginals.
Ook bij deze tocht veel nachtuurschoon en behoorlijk wat krokodillen van dichtbij ( armen en handen binnenboord ) kunnen bekijken. Erg mooi ook, en erg warm.
Geluncht in het crocodile hotel waar we ook geslapen hebben.
Dit hotel heeft de vorm van een krokodil.
Op de weg terug naar Darwin nog gestopt bij een uitzichtpunt waar we vogels konden spotten en zoals je ziet 's avonds weer veilig aangekomen in ons appartement, waar gelukkig onze koffers netjes waren bewaard.
Na op naar ons volgende bed in cairns/ port douglas.
Later meer nieuws...
Groetjes van ons vieren.

• 23 November 2016 - 10:53

Teus Overgaauw:

Wat een prachtige verhalen allemaal!! Geweldig hoor!! Jullie hebben het goed naar de zin daar zeker!?!? Wel heet en een hoge luchtvochtigheid, maar het is dan ook bijna zomer daar bij jullie. Het is erg leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie reis!! Geniet er van!! Gr. Teus

• 25 November 2016 - 07:53

Star:

Geniet er maar van groetjes Anneke

• 26 November 2016 - 18:04

Daan En Teunie Los:

Wat een belevenissen, daarbij vergeleken met ons, is het hier maar rustig. Geniet er maar van, wij houden het hier wel in de gaten. Ik denk wel dat als jullie weer terug zijn, je hard aan vakantie toe bent om al die indrukken te verwerken. Maar, dat is van later zorg. Een hartelijke groet van ons.