Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van jennieengertjan - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van jennieengertjan - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Jennie

13 Oktober 2013 | Australië, Cairns

Hallo lieve mensen,
Na een uur typen toch maar opnieuw het vervolg van ons reisverslag.
Het is nu zondag en Jolien is jarig dus van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Natuurlijk bellen we nog vandaag. Eerst verder met waar we de vorige keer gestopt zijn op magnatic island. We kwamen aan in een erg mooi appartement en zijn s' avonds uit eten geweest in een erg leuk restaurant.
Bijzondere vogels liepen om ons heen. De volgende dag op eigen gelegenheid het eiland bekeken. Dat nam niet veel tijd in beslag dus hebben we een wild-life park bezocht waar we een rondleiding kregen en uitleg over diverse bijzondere Australische dieren. Zoals koala's, krokodillen, papegaaien, slangen, diverse hagedissen, mombat's, stekelvarkens, die geen stekelvarkens bleken te zijn, maar een soort buideldier. Gerdien zelfs met een koala op de foto. Was erg interessant en leerzaam. Later lekker op het strand gezeten en later de rotskangoeroes nog gezien. Was ook erg leuk. De volgende dag vroeg op de boot en op weg naar Cairns. Onderweg een stuk van een toeristische route gereden en 2 mooie plaatsen bezocht. Eerst Josephine falls. Hier konden we met Gerdien met de rolstoel helemaal bijkomen. Was erg mooi, maaaar..... Hier waren vreselijke paardenvliegen. " horse fly's ". Die vonden Gerdien erg lekker,
Maar Gerdien vond dit helemaal niets, dus weer snel naar de auto. Bij de volgende stop Babinda, THE boulders, bleken ook dezelfde vliegen te zijn,
Dus Gerdien bleef bij de auto, maar wij hebben toch de route gelopen.
Was erg mooi. Prachtig uitgesleten rotsen, in groen water.
Aangekomen in cairns aan de boulevard gegeten en toen snel naar bed,
Want de volgende dag stond een excursie op het program naar Kuranda
Een prachtig dorpje in het regenwoud. Opgehaald met een busje en afgeleverd bij de scentic rail. Een authentieke trein die ons via een prachtige weg in 2 uur naar dit mooi plaatsje bracht. In het plaatsje zelf een vlindertuin bezocht,
Wat geweldig was, en toen op ons gemak al die leuke winkeltjes bekeken.
Terug via de sky rail, ( kabelbaan ) hoog over het regenwoud heen.
2 x uitstappen om rond te kijken, dit was ook erg leuk.
Zelfs Jennie heeft rondgekeken, al kan ze zich iets leukers voorstellen,
Maar ja, toch een bijzondere dag.
Vandaag is het zondag en morgen moeten we weer terugvliegen naar Sydney,
Dus een echte rustdag. Vanmiddag nog even gereden naar het atherton gebied
En daar een ficus boom bekeken van 500 jaar oud en een omtrek van 45 meter. Dit is niet overdreven. Later nog een stop bij een kratermeer, waar we helaas met Gerdien niet konden wandelen, maar waar we prachtige foto's konden maken van de bloemen die daar bloeiden.
Nu weer in ons appartement. Morgen hopen we bij Barbara de dochter van leen aan te komen. Dus vandaar weer verder bericht.
Ik hoop dat ik dit wel verzonden krijg, anders is het jammer.
Groet
Jennie, GJ en Gerdien.