Port douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van jennieengertjan - WaarBenJij.nu Port douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van jennieengertjan - WaarBenJij.nu

Port douglas

Door: Jennie en Tini, Gerdien en gj

27 November 2016 | Australië, Port Douglas

Het is hier zondagavond, dus even tijd voor een verslag, zodat jullie weer op de hoogte zijn.
Na een goede vliegreis, laat aangekomen in Cairns, waarna we nog een uur moesten rijden naar Port Douglas waar ons appartement was.
We kwamen tussen 1 uur en half twee aan in de nacht dus lagen laat in de kooi.
De volgende dag weer vroeg uit de veren, even een muesli reep met een kop thee achter ons kiezen en weer klaar voor onze volgende excursie.
Een dagje met een 4WD bus door het daintry regenwoud en een boottocht op de daintry river. Het was weer prachtig.
Als lunch een bbq op een locatie waar we ook de wallebi's, kleine kangoeroes mochten voeren. Zodoende konden we ze eens van heel dichtbij bekijken.
We mochten proeven van vruchten die hier gekweekt werden en waar we het bestaan nog nooit van gehoord hadden.
Het ene was best lekker het andere mmmmm nou ja. Was niet vies maar ook niet jammie!,,,
Later ijs gegeten wat van deze vruchten gemaakt was.
Het was een prachtige dag in een heel andere omgeving als wat we gewent waren.
Het was warm maar niet zo drukkend warm als in Darwin.
De volgende dag om half tien opgehaald voor onze eerste kennismaking met het Great Barrière Rif.
In een woord geweldig.
GJ, Gerdien en Jennie allemaal in een wetsuit gehesen, voorzien van een snorkel en flippers en dan te water.
Met zijn drieën hadden we een gids die ons een uur lang door het rif leidde en ons voorzag van veel informatie.
GJ heeft gefilmd onder water, we kunnen geen foto,s laten zien, dat moet wachten totdat we weer thuis zijn.
Maar geloof ons.... Het was adembenemend.
Ook Tini heeft genoten op het bovendek, lekker in de zon.
De volgende dag weer een trip naar het rif... Toen op 3 plaatsen gesnorkeld. Weer geweldig. Toen hebben we zelfstandig rondgedobberd.
Vandaag time-out... Wat gewandeld in de omgeving en wat leuke foto's gemaakt...
Morgen om 10 uur klaar staan voor vertrek naar nieuw zeeland...
Dan weer meer nieuws.....

Groetjes van ons vieren...

• 27 November 2016 - 12:30

Teus:

Wat een prachtig verhaal weer!!! Tja, the great barrier reef!!!! Dat moet geweldig zijn!!!! Jullie zien zo veel!!! Fantastisch hoor!!! Geniet er maar van!! Fijne dagen nog!!! Gr. Teus

• 27 November 2016 - 13:37

Cor En Annet:

Hallo.
    Wat een super vakantie hebben jullie. Wij hebben een weekje op Ameland genoten. Heeerlijk uitgewaaid en veel gewandeld Door de duinen en strand.
    Jullie hebben prachtige foto,s gemaakt.
    Nu op naar Nieuw Zeeland.
    We wensen jullie een hele fijne tijd daar.
    Lieve groetjes v ons.

• 28 November 2016 - 17:34

Teunie:

Wat geweldig allemaal !!!Wel vermoeiend af en toe zeker ?Maar met zoveel moois vergeet je dat snel weer denk ik !Nu weer een mooie tijd toegewenst in Nw Z .gr Daan en Teunie